Klauzula

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Radomia z siedzibą w Radomiu ul. Jana Kilińskiego 30.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, Pana Mateusza Szczypior Kierownika Biura Ochrony Danych Osobowych z którym mogą się Państwo skontaktować pod adresem e‑mail: iod.kontakt@umradom.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu: prowadzenia na terenie gminy konsultacji społecznych z jej mieszkańcami, co służy partycypacji mieszkańców w procesach aktywnego zarządzania miastem na podstawie odrębnie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  4. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowią przepisy:
  5. art. 6 ust. 1 lit c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1, Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2 oraz Dz. Urz. UE L 74 z 4.03.2021, str. 35)-RODO (tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla wypełnienia prawnego obowiązku ciążącego na administratorze),
  6. obowiązek prawny wynikający z Kodeksu Postępowania Administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960r. (Dz.U.2022.2000 t.j., z późn. zm.),
  7. obowiązek prawny wynikający z art. 56 ustawy z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U.2020.164 t.j, z późn. zm.), w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych – obowiązek zarchiwizowania sprawy.
  8. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione do pozyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  9. obowiązek prawny wynikający z Ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.), Uchwały nr LXXVI/687/2022 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 28 marca 2022 r. oraz Uchwały nr XCI/890/2023 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 14 marca 2023 r.
  10. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione do pozyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  11. Dane osobowe przetwarzane w Urzędzie Miejskim w Radomiu przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu jakim jest prowadzenie na terenie gminy konsultacji z mieszkańcami gminy oraz zgodnie z terminami archiwizacji tj:
  12. Kategoria archiwalna A – zostaną przekazane do archiwum państwowego zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
  13. Posiada Pani/Pan następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
  14. prawo dostępu do treści swoich danych,
  15. prawo żądania sprostowania swoich danych osobowych,
  16. prawo do ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
  17. prawo do przenoszenia swoich danych osobowych.
  18. W przypadku gdy uzna Pani/Pan iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., proszę o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w celu uzyskania wyjaśnień oraz ma Pan/Pani prawo do powiadomienia o naruszeniu przepisów Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  19. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie uniemożliwienie Administratorowi wykonania nałożonego ustawami obowiązku określonego w pkt. 3.